یک فروشگاه اینترنتی عالی، یک فروش عالی
شاید فاصله شما با فروش میلیونی تنها راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی باشد!


با توجه به فراهم شدن بستر خرید اینترنتی و افزایش تمایل مشتریان به این سبک از سفارش، حضور پر رنگ فروشندگان کالا در محیط مجازی به امری قابل توجه تبدیل شده است. عوامل زیادی وجود دارد که باعث میشود یک سایت فروشگاهی را “خوب” قلمداد کنیم. طراحی یک فروشگاه آنلاین باید به گونه ای باشد که حس امنیت در خرید و اعتماد را به کاربر القا کرده و او را به مشتری دائمی تبدیل کند.

مقاله پیشنهادی: چگونه با دیجی کالا رقابت کنیم؟

عوامل مختلفي وجود دارند که به نوبه خود در زوال مشاغل سنتي تاثير گذارند. بنا به گزارش ها و داده هاي آماري ارايه شده از سوي مراجع مختلف در خصوص وضعيت مشاغل سنتي و مدرن مي توان گفت که عامل عمده در زوال مشاغل سنتي همانا رشد و پيشرفت تکنولوژي است.
هر فناوری پیشرفته ای باعث ایجاد تهدیدها و فرصت های جدیدی می شود. با تجارت الکترونیک می توان موانع جغرافیایی و ساعات کاری را از بین برد و  به گستره ی وسیع تری از مشتریان دست یافت. یا به عبارت دیگر "حضور در بازار، با سیاست "همه جا، همه کس، همه وقت" میسر است.

دلایل بسیاری نیز وجود دارند که مشتریان ترجیح می دهند خرید خود را از طریق وب سایت های فروشگاهی انجام دهند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
1- جستجوی ساده

اگر شما وارد یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای مثل هایپر استار، شهروند، اتکا و… بشوید با انبوهی از کالاها در دسته‌بندی‌های مختلف روبه‌رو خواهید شد که فقط نگاه کردن به آن‌ها، ساعت‌ها زمان برده و یافتن جنس مورد نظر در بین این انبوه کالا، گاهی اوقات شبیه به ماموریت غیر ممکن است .حال در نظر بگیرید که در فروشگاهی چون دیجی کالا، حجم کالاهای موجود از تمام این فروشگاه‌های فوق بیشتر است اما شما خیلی راحت‌تر می‌توانید محصول مورد نظرتان را پیدا کنید!
2- جزئیات و توضیحات فراوان محصول همراه با امکان مقایسه

برخی از فروشگاه‌های آنلاین امکان مقایسه مشخصات محصولات و قیمت‌های آن‌ها را به شما می‌دهند. مشاهده مشخصات و قیمت چند محصول در یک نگاه و آن هم در یک جدول واحد از سوال‌پیچ کردن فروشنده سنتی، بسیار منطقی‌تر است. تصور کنید برای خرید یک دستگاه تبلت به یک مغازه فیزیکی رفته‌اید. آیا تا به حال به آستانه تحمل فروشنده فکر کرده‌اید. فروشگاه آنلاین می‌تواند در یک صفحه وب ، حجم زیادی از اطلاعات را در مورد محصولات مختلف پیش روی شما قرار دهد. به‌جای سوال‌پیچ کردن فروشنده، شما در فضای اینترنت می‌توانید ساعت‌ها محصولات مورد نظر خود را زیر و رو کنید.
3- اطلاع از نظر مشتریان
تجربه‌ و نظر ‌دیگران برایمان مهم است .شما در خرید سنتی نهایتا از یک یا دو نفر از کسانی که پیش‌تر یک محصول را خریده‌اند در مورد کالای مورد نظرتان پرس و جو می‌کنید. در صورتی‌که یک فروشگاه اینترنتی شناخته شده به شما این امکان را می‌دهد که در صفحه محصول به ده‌ها یا صدها مورد از نظرات کاربران یا مشتریان دسترسی داشته باشید. تصور کنید که بخواهید در یک فروشگاه فیزیکی در حضور فروشنده از سایر مشتریان حاضر در مغازه در مورد تصمیم‌تان به خرید یک وسیله مشورت بگیرید.
4- فروشگاه‌های آنلاین ۲۴ ساعت شبانه‌روز در ۷ روز هفته در دسترس هستند.

شما می‌توانید هر لحظه از شبانه‌روز با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی جامع و معتبر در مورد محصول مورد نظرتان اطلاعات کسب کنید و به راحتی خرید خود را انجام دهید. پس اگر نیمه‌شب به سرتان زد یک وسیله‌ی ‌خاص را بخرید، لازم نیست تا عصر روز بعد و برگشتن از سر کار منتظر بمانید. هر چیزی را در هر لحظه از زمان و در هر مکانی که هستید از آن خود کنید.
5- مشارکت در حراجی ها

یکی از بخش‌های مورد علاقه کاربران در فروشگاه های اینترنتی، وجود طرح‌های جذاب فروش و اجناس شگفت انگیز است که در اینجا کالا بسته به نوع و کاربردی که دارد، شامل یک تخفیف ویژه می‌شود.

تحولی بزرگ در راه است . تحولی اساسی که در نظام کسب و کار و درآمد تغییرات چشمگیری ایجاد خواهد نمود. در صورتی که با این تحول همراه شوید و تلاش کنید حتما به نتیجه می رسید. در غیر اینصورت ممکن است در روند کسب و کار فعلی خود دچار مشکلات زیادی شوید. به شما اطمینان میدهم که طی 5 سال آینده یک سونامی بزرگ بنام « حذف یا دگرگونی » از روی سواحل کسب و کارهای سنتی ایران عبور خواهد نمود.

ما سلیقه خریداران آنلاین را میشناسیم!
آگاهی از متدهای طراحی یک وبسایت فروشگاهی و همچنین آشنایی با تمامی جنبه ها و چالش های کسب و کار آنلاین، ما را به انتخابی استراتژیک و بی مثال در طراحی وبسایت فروشگاه آنلاین تبدیل کرده است. ما به پشتوانه تجربه چند ساله طراحی وب سایت های حرفه ای فروشگاهی و تحلیل کارشناسانه رفتار خریداران آنلاین، شما را در صعودی کردن نمودار فروشتان و کسب موفقیت در این زمینه همراهی میکنیم.

در ادامه به معرفی اختصاری چند مورد از معیارهای طراحی سایت فروشگاهی می پردازم:

پروموشن ها در صفحه اول:
صفحه اول یک سایت فروشگاهی ویترین اصلی آن است. پیشنهادات ویژه، تخفیف ها، جشنواره های فروش، پر فروش ترین محصولات، محبوب ترین ها، آخرین محصولات و… باید در چهارچوب جذاب و استاندارد به بازدیدکنندگان معرفی شوند. بدین ترتیب کاربران با منوی جذابی از محصولات مواجه میشوند و آنان که پیشنهادات را مناسب خود میدانند، خرید لذت بخشی را تجربه میکنند.

امکان ایجاد وبلاگ و ساخت تعداد نامتناهی از صفحات و منوها و نمایش در صفحه اول ضروری است. به عنوان مثال شما میتوانید مطالبی راجع به رویه های بازگزداندن کالا، راهنمای ثبت سفارش و .... را به همراه تصویر و ویدئو در سایت فروشگاهی خود قرار دهید.

دسترسی سریع به دسته بندی محصولات، امکان جستجو بر اساس نام کالا، اسلایدر زیبا و ..... نیز از ملزومات صفحه ی اول هر فروشگاه اینترنتی است.

عدم محدودیت در تنوع محصولات، مقایسه محصولات و جستجوی پیشرفته
یک فروشگاه اینترنتی خوب فروشگاهی است که محدودیتی در نوع و تعداد محصولات نداشته باشد. به عنوان مثال اگر امروز شما تصمیم گرفتید یک فروشگاه الکترونیک برای لپ تاپ راه اندازی نمایید و سال آینده تصمیم به اضافه کردن فروش محصولات موبایل گرفتید، باید بتوانید بدون نیاز به یک خط برنامه نویسی اضافه و یا توسعه این کار را انجام دهید! فروشگاه های آنلاینی که توسط ما طراحی و برنامه نویسی شده اند این قابلیت را دارند که تعداد نامتناهی مجموعه محصول تعریف و برای هر مجموعه محصول فیلدهای خاصی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال فروشگاه شما می تواند شامل دو مجموعه ی لپ تاپ با فیلد های CPU - RAM - VGA ..... و موبایل با فیلدهای تعداد سیم کارت - مشخصات دوربین - نسخه ی سیستم عامل ..... باشد. هنگام افزودن محصول با توجه به قرارگرفتم محصول در مجموعه ی مورد نظر, می توان فیلدهای سفارشی مرتبط با محصول را مقدار دهی کرد. امکان مقایسه محصولات و همچنین جستجوی پیشرفته بر اساس مشخصه های فنی هر دسته محصول از نقاط قوت این فروشگاه ساز است.

امکان مرتب سازی بر اساس محبوب ترین، پرفروش ترین، ارزان ترین و گران ترین در هر دسته محصول

قابلیت جستجو و فیلتر کردن محصولات:
هر محصول مشخصات زیادی مانند دسته بندی، رنگ، ابعاد، وزن و… دارد که ممکن است با چند محصول دیگر یکسان و یا با تعدادی متفاوت باشد. اینکه کاربر بتواند از میان هزاران کالا، محصول مورد نظرش را به راحتی پیدا کند، به کارایی قابلیت جستجو و فیلترگذاری محصولات بازمیگردد. ما در طراحی سایت فروشگاهی یک باکس جستجوی قوی را تعبیه کرده تا خریداران بتوانند به شکلی سریع و آسان محصول یا محصولات مورد نظر خود را پیدا کنند.

قابلیت مقایسه ی محصولات :
از جمله مهمترین و در عین حال پیچیده ترین قسمت هایی که برای فروشگاه اینترنتی طراحی کرده ایم، امکان مقایسه محصولات بر اساس مشخصه های فنی آن ها می باشد. فرض کنید که کاربر فروشگاه آنلاین شما پس از بررسی محصولات، 3 محصول A، B،C را برای خرید در نظر گرفته باشد. در اینصورت مناسب است که کاربر تنها با یک کلید این 3 محصول را در یک صفحه با یکدیگر مقایسه نماید.

جزئیات محصولات:
قسمت جزئیات محصول در واقع خواندنی ترین بخش سایت فروشگاهی است. اینکه مشخصات کالا به چه صورت مطرح شود نقش مهمی در جایگاه سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو مانند گوگل دارد. شما میتوانید در این قسمت علاوه بر اطلاعات فنی محصول، مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، طرز ساخت کالا، نحوه تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید.

ایجاد گالری تصویر برای هر محصول با قابلیت بزرگنمایی

افزودن به علاقمندی ها (کاربر می تواند محصول را به لیست علاقمندی های خود اضافه و در مراجعات بعدی به سایت از لیست علاقمندی های خود اقدام به خرید نماید)

نظرات کاربران:
یکی از مواردی که افزایش اعتبار یک سایت فروشگاهی را در پی دارد، بها دادن به قسمت نظرات کاربران درباره محصول است. گفتگو بین کاربران باعث میشود که صفحه مربوطه همواره بروز نگاه داشته شود و جایگاه خود را در گوگل حفظ کند. فعال بودن بخش دیدگاه ها تاثیر به سزایی در بازدید کاربران از سایت فروشگاهی شما دارد.

تنوع قیمت گذاری و تنوع مشخصات برای هر محصول:
در این قسمت شما می توانید برای هر محصول بسته به خصوصیاتی که دارد چندین قیمت تعریف نمایید. به عنوان مثال خصوصیت گارانتی در لوازم دیجیتال، خصوصیت سایز در لباس، اندازه در فرش و .... میطلبد هر محصول چندین قیمت داشته باشد. همچنین ممکن است تنوع در قیمت گذاری وجود نداشته باشد اما مشخصه ی انتخابی محصول توسط کاربر در خرید داری اهمیت باشد. به عنوان مثال سایز یک کفش می تواند 41-40-39 باشد و هر کدام نیز ممکن است موجود یا نا موجود باشند و نیز میتوانند دارای یک قیمت و یا قیمت های متفاوت باشند. لذا در این قسمت شما می توانید تمام این پروسه را به راحتی تعریف نمایید.

 محصولات مرتبط و محصولات مشابه:
محصولاتی که با عنوان کالاهای مرتبط در صفحه محصول به کاربر پیشنهاد میشوند، شانس خوبی برای خریده شدن دارند. چرا که هم زحمت جستجوی بیشتر را از دوش کاربر بر میدارد، و هم خریدار نیاز به تهیه آن را در خود احساس میکند. لذا وجود قسمت کالاهای پیشنهادی یکی از بخش های ضروری در سایت فروشگاهی است. به عنوان مثال زمانی که کاربر در حال مشاهده ی یک موبایل است می توان تمام محصولات مربوط به این محصول شامل هندزفری، کیف و .... را در قسمت محصولات مرتبط به کاربر نمایش داد.

محصولات مشابه:
محصولاتی که با عنوان کالاهای مشابه در صفحه محصول به کاربر پیشنهاد میشوند، شانس خرید کاربر از سایت را افزایش میدهند، چرا در اینجا مشخص است که کاربر دنبال چه محصولی با ویژگی هایی است

سبد خرید داینامیک:
سبد خرید یکی از پرکاربردترین قسمت های سایت فروشگاهی می باشد. کاربر باید بتواند به راحتی اقلام سبد خود را حذف یا اضافه کرده و مشخصات آن ها را ویرایش کند. همچنین مشاهده هزینه نهایی فاکتور، تخفیف اعمال شده و… از مواردی است که باید در سبد خرید سایت فروشگاهی خوب در نظر گرفته شود. نمایش اطلاعات کاربر شامل آدرس و .... با امکان ویرایش، مشخص نمودن نحوه ی ارسال ( پیک موتوری، پست و .... بسته به محل سفارش) و .... نیز از امکانات فرآیند خرید است.

گزینه های نحوه ارسال:
هرچه راه های بیشتری برای ارسال کالا به کاربر پیشنهاد کنید، احتمال فروش نیز افزایش خواهد یافت. ما نیز در طراحی سایت فروشگاهی روش های متنوع دریافت کالا را با احتساب هزینه های ارسال مربوطه پیاده سازی کرده ام. همچنین می توانید روش های ارسال رایگان و زمانبندی ارسال را هم در این سیستم فعال نمایید. به عنوان مثال می توانید برای استان های همجوار شیوه های ارسال با هزینه ی دلخواه و برای استان های غیر همجوار هزینه ها و شیوه های متفاوتی تعریف نمایید. همچنین می توانید برای شهر هایی که در آنها انبار دارید شیوه ی ارسالی مانند پیک موتوری تعریف کنید.

از دیگر امکانات این قسمت تعریف هزینه بر اساس اندازه کالا، مبلغ خرید، وزن کالا و .... می باشد. لذا شما می توانید فرآیند لجستیک فروشگاه خود را دقیقا مطابق با امکانات و نیاز خود تعریف نمایید.

امکان تعریف کد تخفیف :
در این قسمت شما می توانید برای مناسبت های خاص از تاریخ - تا تاریخ ، میزان مشخصی تخفیف اعمال کنید. به عنوان مثال می توانید از عید قربان تا عید غدیر 10 درصد تخفیف برای محصولات در نظر بگیرید. این فرآیند به بازاریابی و افزایش ترافیک وب سایت شما کمک خواهد کرد

تخفیف به کاربران خاص:
گاهی لازم است به برخی کاربران مانند همکاران یا نمایندگان فروش میزان مشخصی تخفیف اعمال شود. مثلا شما برای کاربر USER1 میزان 15 درصد تخفیف در نظر میگیرید. در این صورت هر بار که USER1 از وب سایت شما خرید می کند کالا را ارزان تر از دیگر مشتریان خریداری می نماید.

درگاه های پرداخت آنلاین:
امکان اتصال به انواع درگاه های پرداخت برای شما فراهم شود

هدایا:
در این قسمت شما می توانید برای برخی از محصولات خود هدیه ای در نظر بگبرید. به عنوان مثال می توانید برای ساعت یک دستبند به عنوان هدیه قرار دهید. همچنین می توانید برای هدیه مبلغی تعیین کنید (کمتر از قیمت بازار) در این صورت هنگام خرید کاربر می تواند هدیه را انتخاب نماید یا خرید خود را بدون دریافت هدیه به پایان رساند.

تغییر وضعیت سفارش در پروفایل کاربر:
هر کاربر یک پروفایل خواهد داشت که می تواند اطلاعات خود را (شماره تماس- آدرس و ... ) را ویرایش نماید. همچنین از طریق پروفایل خود می تواند سفارشات خود را مشاهده و از آخرین وضعیت سفارشات مطلع گردد.

نوسان قیمت ها:
یکی از مشکلاتی که برای صاحبان فروشگاه اینترنتی در ایران وجود دارد، نوسان قیمت هاست. فرض کنید شما صاحب یک وب سایت فروشگاه آنلاین باشید که به عنوان مثال در مجموعه ی فروش فیلم، بیش از 4000 فیلم را برای فروش گذاشته و قیمت گذاری کرده اید. فردا از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید قیمت هر DVD خام 500 تومان افزایش یافته است، در این صورت نیاز است که قیمت هر 4000 محصول خود را ویرایش تمایید که این وقت و انرژی شما را به شدت هدر می دهد. من به این نکته در طراحی فروشگاه اینترنتی توجه و این مشکل را حل کرده ام. به این صورت که کافیست شما مجموعه ی فیلم ها را انتخاب و قیمت تمام فیلم های این مجموعه را 500 تومان افزایش دهید. البته افزایش قیمت به درصد هم امکانپذیر است.


از جمله دیگر امکانات:

-سیستم انتقادات و پیشنهادات
-دریافت لیست سفارشات توسط مدیر سایت
-مدیریت و گروهبندی کاربران
-پرداخت درب محل
-همکاری در فروش
-تعریف همکار
-آمار بازدیدکنندگان
-هماهنگ با گوشی و تبلت
-امکان صدور فاکتور
و.....

لینک دمو و ویدئو جهت بررسی امکانات فروشگاه ساز

ما با در نظر گرفتن معیارها و متدهای روز دنیا در طراحی سایت، بهینه سازی و سئوی محتوا و در نتیجه ارتقا جایگاه سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو، سایتی درخور شان و منزلت نام تجاری شما برای کسب و کارتان طراحی می کنیم. سایتی که مخاطبان شما را به طرفداران شما تبدیل می کند.

Review: 4.2 - "طراحی فروشگاه اینترنتی" by , written on 2019-08-19

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی سریع و قدرتمند می تواند تحولی باور نکردنی در کسب و کار شما ایجاد کند. طراحی سایت فروشگاهی با امکاناتی کم نظر و مدیریتی آسان از اصول کاری ماست.

آخرین نمونه کارها
فروشگاه اینترنتی جام هنر

فروشگاه اینترنتی جام هنر

آگاهی ما از متدهای طراحی یک وبسایت فروشگاهی و همچنین آشنایی با تمامی جنبه ها و چالش های کسب و کار آنلاین....

نمونه کار
طراحی سایت بازاریابی شبکه ای

طراحی سایت بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای شیوه ای از بازاریابی است که در آن شرکت به اعضایش حق کمیسیون می‌دهد تا افراد جدید را وارد کنند...

نمونه کار
طراحی سایت روزنامه پاسارگاد

طراحی سایت روزنامه پاسارگاد

با بررسی وب سایت های روزنامه مطرح، سعی بر آن کرده ایم که سایتی در خور شان نشریه ی محترم پاسارگاد طراحی کنم.

نمونه کار